Jak poprawnie przeprowadzić konkurs na Facebooku?

Jak poprawnie przeprowadzić konkurs na Facebooku?

Jak poprawnie przeprowadzić konkurs na Facebooku?

Konkurs na Facebooku to znakomite rozwiązanie zarówno do poszerzenia liczby odbiorców marki, jak i zaangażowanie społeczności skupionej wokół naszej strony. Polityka portalu, jak również obostrzenia prawne sprawiają jednak, że w tego rodzaju działaniach należy być niezwykle ostrożnym. Poniżej znajdziecie kilka porad, dzięki którym przeprowadzane przez Was konkursy będą zgodne z literą prawa i przyniosą Wam wyłącznie same korzyści.

Po pierwsze – zadbaj o niezbędne informacje

Każdy konkurs, który przeprowadzamy na facebooku musi posiadać szczegółowy regulamin. W nim należy zawrzeć w pierwszej kolejności informację na temat organizatora konkursu (pełna nazwa i dane firmy) oraz osób, które mogą wziąć z nim udział. Prawo wskazuje bowiem, że uczestnikami rywalizacji mogą być osoby posiadające pełną zdolność do czynności prawnych (mające ukończone 18 lat i nieubezwłasnowolnione). Jeśli kierujemy konkurs do osób młodszych (co najmniej 13 lat), wówczas niezbędna będzie zgoda rodziców/opiekunów.

Po drugie – sprecyzuj zasady

Konkursy, które organizujemy muszą posiadać jasno sprecyzowane zasady przebiegu. W regulaminie, który udostępnimy na Facebooku powinniśmy zatem zawrzeć również informacje dotyczące reguł funkcjonowania konkursu (na czym będzie polegać rywalizacja), jak również nagród, które mogą wygrać uczestnicy. W tym miejscu warto zaznaczyć, że opis nagród powinien być jak najbardziej precyzyjny i nie pozostawiający przestrzeni do ewentualnych reklamacji. Należy także zaakcentować informację, iż wyróżnienia nie mogą być przekazywane na rzecz osób trzecich oraz wymienione na równowartość pieniężną.

Po trzecie – pamiętaj o obowiązującym prawie

Do regulaminu konkursu z nagrodami powinniśmy także bezwzględnie dołączyć zastrzeżenie, że „Facebook.com nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek działania związane z organizacją konkursu na łamach serwisu”. Powinniśmy także zaznaczyć, że prowadzony przez nas konkurs nie jest w żaden sposób wspierany lub sponsorowany przez portal Facebook. Pamiętajmy także o polityce prywatności – określeniu, kto jest administratorem danych osobowych, jakie dane (i w jakim celu) zamierzamy przetwarzać. Rozporządzenie unijne dot. ochrony danych osobowych wymusza na nas także obowiązek poinformowania o ewentualnym udostępnianiu danych podmiotom trzecim, a także zaznaczenia, w jaki sposób zabezpieczamy dane uczestników.

Po czwarte – to także dobra zabawa!

Nie możemy jednak zapominać, że konkurs na Facebooku to także dobra zabawa. Zyskać na niej mogą zarówno uczestnicy – dzięki możliwości zdobycia nagród, jak i organizatorzy – poprzez wzrost zasięgu fanpage’a oraz zaangażowania skupionych wokół niego użytkowników. Co więcej, pamiętajmy, że tego rodzaju konkurs może organizować każdy z nas, bez względu na liczbę polubień czy rozpoznawalność naszego profilu. Jeżeli zadbamy o właściwe obostrzenia prawne i podporządkujemy się do wymienionych wyżej zasad, takie rozwiązanie pozwoli osiągnąć nam wyłącznie same korzyści. Jeśli nadal potrzebują Państwo konsultacji w zakresie prawa Internetu zapraszamy do kontaktu!

Strona wykorzystuje pliki cookies. więcej informacji

Korzystanie z naszej Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Zamknij